18 July 2007

Ogden Nash: Čak na Tibet živi lama...

I Will Arise And Go Now...

In far Tibet
There live a lama,
He got no poppa,
Got no momma,
He got no wife,
He got no chillun,
Got no use
For penicillun,

He got no soap,
He got no opera,
He don't know
IriumFrom copra,

He got no songs,
He got no banter,
He don't know Hope,
He don't know Cantor,

He got no teeth,
He got no gums,
Don't eat no Spam,
Don't need no Tums.

He love to nick him
When he shave;
He also got
No hair to save.
Got no distinction,
No clear head,
Don't call for Calvert;
Drink milk instead.

He use no lotions
For allurance,
He got no car
And no insurance,
No Alsop warnings,
No Pearson rumor
For this self-centered
Nonconsumer.

Indeed, the
Ignorant Have-Not
Don't even know
What he don't got.

If you will mind
The box-tops, comma,
I think I'll go
And join that lama.

Nažalost ne idem na Tibet, ali idem u Indiju. Nikakav biznis s moje strane, samo pravim društvo ćaletu. Pridruženi član delegacije. Sam svoj majstor politika.
Nešto razmišljam, koliko ih je tamo? Milijarda? Još im samo ja trebam.
Sutra idem kod čika doce da primim boce. Pelcovanje protiv koječega. Nemam ni jedne bele pantalone, one za golf ne računam. Loš sam ja Ostap Bender. Ali definitivno sam odlučio da dole kupim (i nosim) veliku belu čalmu.

1 comment:

Anonymous said...

kupio si ih?