16 November 2005

Back to Missouri

Evo me opet u St Louisu. Dosla je i Crysta pa ce biti tu do iduce nedelje kad ide u LA. Nesto gledam ove oblake i sve mi se cini da su nekako zuckasti. Na Long Islandu su u plavo sivim tonovima. Da li je moguce da se zemlja ogleda u oblacima?

Kurs sam zavrsio. Mislim da je oko 80% toga bilo nepotrebno, bar meni. Moja prezentacija je ocenjena najvisim ocenama i projekt je prihvacen. Sad ostaje da zavrsim obuku ljudi koji ce ga sprovesti u delo. Glavni deo sam nazvao Business Interaction Framework. Nisam sve sam izmislio, najveci deo je konstruktivno preradjen iz poslovne prakse Amazona. Namenjen je prodajnim i servisnim organizacijama. Drago mi je da sam toliko paznje posvetio obrazlaganju cele stvari. Ocekivao sam razlicita pitanja i savet koji mi je Millicent dala bio je od presudne vaznosti. Zato sam procitao kvartalne izvestaje svih executive board members i pripremio moguce odgovore koristeci njihove omiljene buzzwords. Samo me je jedan glavonja zajebavao. Taj nije napisao, a verovatno ni procitao svoj vlastiti izvestaj.

Izbegao sam moj uobicajeni cinicni manir koji u takvim slucajevima cesto ne mogu da kontrolisem. Umesto toga, predstavio sam se kao 'constructively confrontational', a kad je nastavio da sere onda sam mu ladno pokazao moje rezultate. Za dva meseca u firmi i to jos na treningu bio sam zadnji mesec 'top guy' u sedam regiona od dvanaest ukupno, deset novih klijenata, dva renewal klijenta, $816.000, varijabilna komisija na 75% ugovora. Odbranio me jedan navalentan buly tip iz Chicaga, ali je posle poceo da sere kako su oni gore zadnji kad se raspodeljuju executive assets. Millicent mi je to prevela na plain English. To je znacilo da sad trebam da sibam okolo po regionima i da sljakam za njihove lenje guzice, sto mi ne pada na pamet. Vec sam bio na granici da ga posaljem u picku materinu, ponasa se kao da me je on zaposlio, ali je H. boss izasao s kompromisnim resenjem. Ovaj ovan iz Chicaga ce da posalje svoja dva tipa ovde u St Louis da se prikljuce grupi koja ce izvesti projekt, a ja cu da prilagodim ovo sto je uradjeno za njihov market. E tu ima da jasem ovu dvojicu. Dobice projekt, dokumentaciju i superviziju. Ako im se vec placa ima da nesto i urade.

Bio sam vidljivo iznerviran i kad me je H. pozvao na veceru, umalo ga nisam odbio, ali ipak odem. Tu su bili i dvojica senior regional managera, California-Nevada i Idaho-Montana-Wyoming. Ovaj drugi, kocoperan cilager, pocne slicnu pricu kao onaj iz Chicaga, doduse na blazi nacin, pa sam vec poceo da se vrpoljim. Uglavnom i ovaj mi salje jednog svog, a mislio sam vec da zapotezem i svoj ugovor, gde je career path jasno definisan, ali je H. definitivno sve presekao. Tako da sam od sledece nedelje Strategic consultant. Vrlo ratoborna titula, koja ce doneti neku povisicu, ali je to manje vazno. Vazno mi je da radim ono za sta su me zaposlili i sta je precizirano u ugovoru. Dakle obuka je zavrsena, a posle staza ovde idem u Evropu, pa u Rusiji, ili u Rusiju odmah posle staza, zavisi kako se uradi priprema trzista ili kako se market bude kretao. Ostatak vecere bio je daleko opusteniji. Ovaj California-Nevada lik je namazan baja, od koga se stosta da nauciti.

Elem tu smo, koristim dva bonus day off-a i danas idemo na Mark Twain Lake. To je oko 130 milja od St Louisa. Sudeci po prospektu okruzeno je malim gradicima gde se dobro jede. Jedan od njih je Paris, a u blizini je i New London.

No comments: