30 November 2005

Sales leads

Kompanija gde radim koristi nesto sto se zove data warehousing. Prakticno svi moguci istorijski ili legacy podaci u razlicitim elektronskim formatima su povezani u jedan sistem. Znaci svi bitni poslovni podaci svih kompanija koje smo mi kupili u zadnjih recimo deset godina, i nasi podaci, naravno, su tu. Nedavno su IT likovi uveli nesto sto zovu Data Intersectioning System (DIS). E sad taj DIS kao koristi vestacku inteligenciju (AI). Nema veze sto je koncept vestacke inteligencije ne samo teoretski dubiozan nego ni u svojoj najrazvijenijoj formi nije sposoban da dostigne inteligenciju jednog najprimitivnijeg virusa, kao buzzword je jos uvek operativan. Podsistem ovog DIS-a navodno opremljen mogucnoscu da otkriva potencijalne musterije i isporuci odgovarajuce sales leads. Kopao sam jutros po tom sistemu, zapravo sam se igrao, jer support team, od koga sam trazio uputstva nije sposoban da isporuci ni jednu korisnu informaciju. Ipak bar na prvi pogled ima nekih korisnih caka. Na primer lik koji je bio musterija kompanije koju smo mi kupili, imao je business u Montani, a skoro je preselio firmu u St Louis. Sistem to pametno otkrije pa cak mozes da vidis odredjene globalne trendove u relokaciji odredjenih poslovnih grana u USA. Ta firma pravi neke hitech delove za helikoptere, a ja se spremam na jedan teren u drugu drzavu bas po slicnim poslu, pa skupljam podatke, zapravo hocu da ocrtam neku kao instant big picture tog marketa. Posto sistem ima mogucnost da izbaci neki sales lead, makar u skici, ja pritisnem dugmic i printer mi izbaci list papira. Najkonzervativnija procena naseg profita, ako dobijemo ugovor je $1.750.000. Dohvatim onaj papir s nadom da ce mi reci nesto korisno, a ono za Chief Executive Officer pise: He is a keen golf player and pipe smoker.

Dole u dnu strane pise: Profile updated: Dec 16th 1969.

Znaci lik je pre 36 godina igrao golf i pusio lulu. Skeniram ovo i posaljem u e-mailu regionalnom sales support manageru sa zahtevom da mi posalje torbu s golf stapovima, lulu i kesu duvana, jer danas u 3 PM imam rucak s tim dedicom sto pravi delove za helikoptere. A on mi vrati e-mail pun smajlija.

Business je ponekad kao jazz, nista bez improvizacije.

No comments: