25 May 2005

Trabunjanje pred kraj radnog vremena

Imam unutrasnjeg policajca. Deluje na satni mehanizam ili mozda na kalendar. Jednostavno ne mogu da pisem o necemu dok ne prodje izvesno vreme. Pre par dana ubio sam se pivom, ako se Newcastle Brown Ale uopste moze nazvati pivom. Jedino to ubija unutrasnjeg policajca i usput par miliona mozdanih celija. Posledice tog neurocida osecam i danas.
Secam se jednog razgovora, davno, s drugarima koji su se vratili, uz pivo, ali obicni lager. Pricali smo o pesmama, guslarskim i ovim obicnim, cirilicnim, narodnjacimi. Zoran i Gile(jedan drugi, ne ja) filozofiraju, a Vlada Rus ih podbada i ismejava. Znate ono "rusa kosa", "mac zeleni" (od bakra valjda, pa patinirao), "verna ljuba" i "lukavi Latini" (tada nismo znali za Engleze, inace bi bilo naivni Latini). Dodje se i do "teskog bola", mada ima i laki, npr. osecam lagan bol u zelucu (prejeo se ljutih papricica, sad konkretno moj slucaj). Ovi moji filozofi raspredaju o telesnom i dusevnom bolu, ovaj potonji cesce zastupljen u narodnjacima, Vlada Rus "ozbiljno" tvrdi da je dusevni bol tezak i u cisto fizickom smislu. Ocekuje se dubokoumno objasnjenje jer je pre toga navodio da i udaljenost ima tezinu (to navodno utvrdio neki Ruski fizicar, a Vlada cita i te stvari), ali dobijemo neocekivan primer. Ilustruje ga cinjenicom da posle nesrecnog zavrsetka veze prvo oseca bol u srcu, a posle nekog vremena ga zaboli kurac, ocito bol pod dejstvom gravitacije pada na nize.
Sve mi se cini da je u pravu. Imam sve manje razloga da ne pisem o Akiko. Jos uvek mi na polici za knjige stoji mala soljica za sake. Staromodna, trbusasta, sa jednim shunga prizorom, Japanka obuhvatila Japanca nogama oko pasa, a on zavaljen u nekom porodjajnom polozaju i verovatno neka pesmica masne sadrzine napisana njihovim ideogramima. Jeftina stvar iz ranih 50-ih, ali mi se ipak svidja. Okupirani, razoreni, porobljeni i pobedjeni oni i dalje pravise takve soljice za sake. Koliko god da ga tresnes neces ga udariti u jaja. Kod nas Srba je drukcije, to nam je centar zivota, i fizicki i metafizicki. Nije cudo da nam sada drzava lici na traljavo napravljenu kajganu, kao da je neko bacio jaja u tavu, onako s ljuskom.
Od jutros mi ne radi privatni mail, server preopterecen. Pitam se da li nesto propustam, a lateralno se nadam da to zbog neceg tako treba.

No comments: